Alltså...

Dagen började helt tvärtemot igår. Inte försov sig någon, utan snarare tvärtom. En guldunge på sitt allra mest strålande humör vaknade.
Påklädningen inget problem, inte heller att stänga av tv:n och gå ut till bilen. En solstråle som dansade in på dagis utan napp och kudde och vinkade glatt hej då till mor sin.

Jag kom till jobbet tidigare än jag börjar. Det är ganska ovanligt för att vara mig. Alltid de akademiska 5 minutrarna...
Jobbet flöt på bra. Åkte till stallet på kvällen.

Jag undrar om Våfflis är lite deppig eller är han bara lugnare än resten i stallet?
Eftersom han fortfarande har tappsko bestämde jag mig för dressyträning i ridhuset. Trodde inte att jag kunde köra alla gångarter men det var inga problem. Tog kandaret idag och vilken häst!
Det blir så mkt lättare med det, jag blir lättare i handen och han biter inte fast.

Gjorde mycket tempoväxlingar, skänkelvikningar i skritt och trav, faktiskt i lite ökad trav. Skänkelvikning för höger går helt suveränt men jag undrar vad det är med min vänsterskänkel. Jag kommer inte åt att "klämma", sitter helt galet i vänstervarv, kommer liksom inte ner i sadeln ordenligt och kan inte "gunga" åt höger.
Jag har problem med mina höfter och svank sen krocken. Jag kan inte ligga rakt på ex.vis ett golv. Det gör så j..la ont och det känns som om allt ska knaka sönder. Hur ska jag lösa detta? Hade en jättebra naprapat i Sthlm men har inte råd eller tid att åka dit så mycket som jag behöver. Någon som vet en naprapat i mina trakter som tar det på högkostnadskortet???

Iaf, körde mycket lösgörande, byte varv, halvhalter so on so on. Ganska mkt galopparbete och höger satt klockrent, ökade minskade bra. I vänstervarv vill han gärna "klättra" på sargen. Jag kan inte flytta bakdelen ut så mkt som jag vill inte heller få in ytterbogen tillräckligt. Han vill inte ställa/böja sig åt vänster och ta stödet på ytter. Ska jag ställa lite utåt? Han tygelhaltar även i vänstervarv emellanåt och går inte fram och lösgjord som i höger. Någon som har lösningen? Det är min "akilleshäl" vänstervarvet. Jag blir lite stressad för jag sitter fast PLUS att det är hästens svåra sida.

Jag är trots allt helnöjd att vi börjar komma på banan igen. En i stallet som jag ridit för tyckte att han såg mkt rundare ut i formen och mkt finare sen i höstas. Kul och trots att vi inte tränat ngt i vinter utan bara hållt konditionen. Hon tyckte att jag skulle rida för instruktören som kommer på onsdagar och det vill jag verkligen men då kommer min lilla plånbok och skriker NEJ.

Jag vill verkligen träna för henne/ngn men det säger stopp. Jag undrar hur andra hästmänniskor har råd egentligen. Det är så mycket dyra och fina grejjer som folk har och jag köper det billigaste och på rea eller inte alls. Inte fel med det men nått kan man väl få lyxa till med någon gång?!!! Jag är sååå i behov av täcken då mina på något vis har blivit uppätna av några djur i hagen?! ;)

Det finns en tävling jag skulle vilja åka till i maj men eftersom jag både måste lösa licens och medlemskap plus staravgift blir det inge. OM inte någon ger mig en trisslott med mycket vinst;).

Nu blev det tyvärr lite klagosång men det är just detta jag vill berätta om, hur jag får ihop det i alla fall.
Jag är iaf VÄLDIGT nöjd med vår ritt idag. När vi kom in såg han inte alls ledsen ut utan helnöjd med sin prestation och en glad matte.

Kommentarer
Postat av: Annica Pannkaka

Hej vännen!

Kul att läsa hur det går för er :o)

Ser fram emot att komma och hälsa på er i stallet så snart mina sjuklingar är på benen igen.



Tror inte att det finns någon naprapat som har vårdavtal, däremot finns en kiropraktor i Södertälje som har det.



Sköt om er och pussa Våfflan från mig.

2010-04-13 @ 15:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0