Bloggfri söndag

Söndagar ska bara få vara en softdag med familjen och vilken underbar dag det var igår!!

Lillfisen väckte i och för sig mig vid halv sex men vi tog täcke och kudde och gick ner för att slappa i soffan. Han tittade på Dora medans jag fick mig en liten slummer till. Efter frukosten gick vi ut och lekte med de andra barnen.
Farfars fyrhjuling blev klar så jag och lillfis tog oss en tur.... eller rättare sagt ett antal. Han sa hela tiden:
-Ett vajv till mamma.
En annan fick ju sitta och frysa som attans för inte hade man kläder på sig så det räckte. Vinterkläderna är nerpackade för nu ÄR det vår!!

                          

Han tyckte det var superhäftigt att åka och vill inte att "fajfaj" ska ta hem den igen!

Det är så härligt att se ungarna på gården leka ihop. De är en som är två år, två som är tre år och en fyraåring så de har verkligen roligt med varandra! Det finns även fler barn som är lite äldre. Det kommer bli en supersommar här!

Dagen rullade på på hemmaplan. Tog en kvällsfika hos farfar UTAN fyrhjuling. Den blir kvar på gården ett litet tag till.Härligt!!

                            

Idag måndag, det har nog varit den segaste och tröttaste dagen på läääänge. Jobbade på som vanligt men med ett par tändstickor i ögonen. Faktiskt bara längtade tills dagen skulle ta slut. På lurren tog vi iaf en promenad och köpte lite glass. Yammi!!

Hämtade lillfis som har sin danslek på måndagar.
Vi kom dit lite tidigt och han sprang runt i salen som en annan vettvilling. Ja vad händer då, han är helt slut när lektionen börjar. På slutet ska de ligga ner på golvet till lugn musik och läraren går runt och känner om de är avslappnade. lillfisen var så trött så han kunde inte ligga still för han var på vippen att somna hela tiden.

Han gjorde en sak som verkligen värmde mitt hjärta! Mitt i lektionen då de skulle sitta i en ring och göra som läraren så hoppade han upp och sprang mot mig. Genast vill man ju säga till lite arg att gå tillbaka men han bara tog mitt huvud och gav mig en jättepuss på kinden. Jag smälte helt!!

Dagens bloggning blir lite styltig men Miss Maj Grän kommer på visit igen när som helst.

Det är inte bara vi människor som trivs här.....

                                        





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0