Dax för rast

Då var det "hemmafru" som gäller denna lördagsförmiddag.

Städdag. Och jag som aldrig kan städa "slarvigt" utan måste gå in i varenda vrå. Detta gör att jag bara hinner städa ett rum. Jag har stängt in mig i badrummet i två timmar och städat, skurat, dammat men rent är det. Fy vad skitigt det var. Jag har, om jag ska erkänna, inte städat ordentligt där inne sen vi flyttade in och de innan flyttstädade inte heller så noggran men nu är det tipp, topp.

Jaha och vad kommer jag med hinna med innan stallet? Kaffet står på så det blir väl ingenting. Lillfisen står och trampar sönder ostbågar han tappade, så dammsuga är ngt jag måste göra.

Sen blir det stallet. Ska möta upp en tjej som ska guida mig en sväng i skogen. Önskar att det skulle vara lika bra väder idag som de förutspått att det blir imorgon bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0