En tankeställare



Inte för mig utan för hästen.

Kom till stallet och upptäckte att en av hans skor numer ligger någonstans i lervällingen. Fick iaf tag på hovis som ska komma inom det snaraste. Vilken bra hovslagare jag har!  

Jag hoppade på en av våra tömkörningsexpeter i stallet och frågade om hon kunde hjälpa mig med tömkörningen då jag inte kan något som helst om det. 
Vilken fantastisk människa! Hon var så lugn, mjuk och pedagogisk för hästen. Det gick jättebra, är helnöjd med hur bra han tog det! Det var också skönt att upptäcka att hon är en av de personerna som prickar in Våfflan helt rätt. En känslig häst med en viss attityd.

Hon började med att gå runt med honom och se hur flyttade sig runt. Hon tycker att han gärna går för nära med bogen.
Jag vet han vill gärna sitta i knät så nu blir det till att öva flytta bogarna från marken.
Sen ville hon se hur jag longerade och såg då att de framåtdrivande hjälperna blir bakifrån. Även det måste vi träna på, att jag ska stå mer i mitten av hästen. Efter det blev det selen på, på ett lugnt och harmoniskt sätt. Hon strök honom över kroppen, vande honom vid svanskappan osv.
Sen ut på banan med mig vid grimskaftet. Han slappnade av mer och mer och jag kunde gå ifrån längre och längre. Han jobbade på bra och jag blir så stolt för hon tycker jag gjort ett bra arbete med honom med trygghet, lyhördhet mm. Hon tycker han e FIIIIN.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0