Fredagkväll



Efter jobbet fick jag snabba mig på till affären, sa min sambo som hämtade lillfisen på dagis. Han var visst hur trött som helst. Inte hann jag hem med maten innan han somnade inte.... tog bara en sekund i bilen sen nannade han gott och har sovit sen dess. Det är full röj på nya dagisavdelningen. Det värsta är att man inte hinner bada lortgrisen innan han somnar.

Åkte sen till stallet för att ta vid efter gårdagens träning.
Först var han ganska seg men efter en lite "väckning" gick han på bra! Idag tog jag det lugnt och försökte verkligen renodla allt och rida på samma sätt jag gjort i tankarna sen igår. Det är så lätt att veta vad man ska göra med att utföra det sen... ha.

Jodå det gick väldigt bra. Han fick dock gå lite längre och lägre i formen emmellanåt för jag märkte att han var lite tagen sen igår. Skänkelvikningarna i skritt undan vänster skänkel gick förvånandsvärt bra. Inga trippande steg i övre skrittväxel utan jag kunde länga dem i stället. Var det pga att jag försökte koncentrera mig på min egna högersida och sitta rätt samtidigt som jag slappnade av?

Jag har sån förmåga att spänna mig och stressa upp mig inför allt som sker på vänstersidan.
Traven gick bättre men längre än såhär kommer jag inte själv. Jag vet inte hur jag ska lösa den sista biten med att få in ytterbogen, stödet i ytter och böjningen åt vänster. Jag vet nog hur jag ska göra men får inte till den.
Skritten lossnade det fin i emmelanåt men då "hinner" jag sitta och känna och korrigera snabbare.

Högergaloppen jättefin, vänster kaos till en början sen var den bara ok. Vill att han galopperar rundare, blir lite stötigt och då jag ber honom om mer galopp då tror han vi är på Täby eller ngt. Blir alldeles för snabb och lång. Tillslut fick jag ihop den en stund och kunde lite smått minska och öka yttepytte :). Sen blev det kaos igen, troligtvis för han blev trött.

Med kaos menar jag inte KAOS utan inte så bra liksom... *he, he*

Jag måste säga att det blir en sån otrolig skillnad i ridningen då jag får ha några fler dagar efter varann och vi kommer ihop oss igen. Jag önskar.....
Han ser väldigt fin yt i kroppen igen, man får bortse man från den lilla kaggen han börjar få. Hans "fågelbad" börjar komma tillbaka. Rumpenstumpen börjar bli runt och fin. Nu skulle domaren från i höstas se honom!!

Imorgon blir det en skogstur. Hoppas jag får med mig en guide då det är första uteritten sen vi kom.

Kolla in tungan. Förstår ni vad jag menar med min akkilleshäl??!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0