Inte så farligt bakis.

En jätterolig lördag hade jag igår.

Red först ut med Våfflan och en av tjejjerna i stallet. 
Jag måste ta ut en hästkiropraktor när jag har råd. Känner att hans SI-led krånglar igen. Korsgalopp ute i skogen i vänster!! Iof väldigt lätt att rätta till,  bara sitta till så böt han tillbaka men så ska det inte vara!
Jag fick även rida en av hennes tre hästar så att alla kom ut i skogen igår. Kul att sitta på något annat, det är inte ofta man får tillfälle till det. Jag ställde inga krav eller något sånt utan hade bara en mystur i det soliga vädret.

Efter det blev det inhandling av mat till middagen jag och ena granntjejjen skulle ha.
Vi träffades hemma hos mig och åt och drack, sedan fick vi skjuts in till stan och så satte partyt igång. Dansade hela natten lång och träffade på många "gamla" vänner. Riktigt roligt!!



Jag och granntjejjen efter middagen. Jag tog även bilder under kvällen men jag vet inte hur mycket telefonen drack igår för de var så suddiga bilderna.

Det var så vackert när vi kom hem igårkväll!! Det började ljusna, fåglarna kvittrade och dimman låg på ängarna. Helt underbart. Jag rös av den fina utsikten. Kankse var jag väldigt känslosam igår, jag vet inte vad det kan bero på.

Idag fick jag sova ut, så skönt. Jag hade inte ro att ligga kvar i sängen för jag hörde fåglarna ute och såg att det var vackert väder. Fixade iordning frukost och satte mig på verandan och åt. Hörrni nu börjar den härliga tiden!! Jag är en vår/sommar människa så dagar som dessa bara njuter jag.

Jag mådde faktiskt oförskämt bra idag, dock inte körbar men vi bestämde oss i alla fall för att ligga runt lite....... testa sängar alltså. Det blir nog en säng. Kanske liiiite dyrare än vad jag tänkt mig men det behövs verkligen. Ingen av oss mår bra i de vi har nu. Jag hoppas att mina armar ska sluta somna varje natt. Det går inte en natt utan att de gör de nu, så jobbigt när man ska vända sig när man sover och vaknar av att någon av armarna inte hänger med.

Hämtade lillfis som har varit på bio för första gången idag med mormor. Han började dagen med att vakna klockan fem!! (en halvtimme efter att jag kommit hem så tack mamma och pappa för att ni kunde ta honom)
Till frukost TOG han två glassar sen har dagen nästan bara bestått i glass i stora lass. Det är så det ska vara.

När vi kom hem höll de på gården att dränera om ett rör under vägen så där tillbringade vi resten av kvällen innan det blev middag och nu sitter jag här. Med en påse cheez cruncherz och längtar till sängen.
Snart är det dax!


Kommentarer
Postat av: Maria g

Hej, kan man bara ramla in i nåns blogg så här?? Jag har letat efter nån som är som jag en vanlig hästmänniska som gillar att skriva om just häst men även vanlig vardag. Skulle vara kul att ha en bloggvän som är likasinnad, vilket jag inte vet om vi är, men tänkte hänga här ett tag för att ta reda på det ifall det är OK med dig?

Skräms inte av mitt blogg namn ;.) det är hästens namn och födelseår, inte mitt ...

mvh Maria

2010-04-27 @ 06:51:13
URL: http://zeans93.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0