Jag är tacksam och glad!!

Vi bor på världens bästa ställe. Vi hyr nämligen ett flygelhus på en gård anno 1820!! Härlig veranda och sol hela dagen. Vi hade sån tur att vi fick det. Jag har varit intresserad av att bo här sedan en kompis gjorde det för flera år sen. Jag har frågat ett par gånger under denna tid och senast i somras. Dagen efter jag hade frågat sa hyresgästerna innan oss, upp sig!!! Yippi!!
Flyttlasset gick i oktober och jag bara myser. Så härligt med denna natur omkring sig, kossorna i hagen, världens bästa utsikt från toaletten(!) ut på en åker mot en åtel. I vintras såg jag som mest 8 rådjur ätandes. Bättre toabesök kan man inte få*s*.



Idag har det varit danslek för lillfisen. Det var andra gången han var där så jag hade turen att få sitta med och titta. Så härligt att se hur ungarna springer runt, inte lyssnar på läraren, går på tå, lyssnar på läraren.
Jag försökte att ladda upp en film från mobilen men "datasnille" som man är sket det sig.

Sen blev det faktisk "Donken" för jag visste att han skulle somna i bilen och mat måste ju ungen ha;). En riktigt mysig mammaeftermiddag alltså och nu sover han ordentligt. Puss på dig ponken!!

Om informationen stämmer så ska Våfflan få sig en uteritt idag. Jag tänkte göra detsamma imorgon och på onsdag ska jag dressyra och tjyvlyssna på instruktören som kommer dit. Hur ska jag få ihop slantar till att börja träna?
Jag vill ut och tävla snart men måste lösa licens och medlemskap men jag har inte fått några pengar över än. Ska försöka lösa medlemskapet nästa månad. Håll tummarna.

Idag är jag tacksam för dagen har varit så bra! Det är så lätt att tycka att allt går emot men jag har bestämt mig att vid slutet av dagen tänka på minst tre saker jag är tacksam över.

Ett - fixade pärmetiketter, kastade resten, upptäckte att jag missat en, letade i"runda" arkivet-borta, hittar den oförstörd på golvet. HÄRLIGT!!
Två - syrran tycker det är så mysigt här och saknas oss redan. Hela grejjen alltså
Tre - Arvid nöjd på nya avdelningen
Jag skulle kunna räkna upp mer men detta räcker för er.

Några ord från mig: Tänk likadant, tänk positivt. Kom på några saker att vara tacksam över varje dag!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0