Jag blir aldrig van!!

Jaha, igår var det dax igen.
Den sa.t...s migränen kom igår. Jag har förstått att den var på väg för jag blir så dödstrött i ca två dagar innan. Igår slog den ut värre än vanligt. Fick lov att gå hem efter halva dagen. Jag bestämde mig på morgonen att iaf åka till jobbet och göra det som måste göras och se hur länge jag orkade...

Kroppen blir helt nersläckt när jag får dessa skov. Ibland klarar jag mig ganska bra men inte igår. Åkte hem och tog en tablett. Det som är jobbigt med medicinen är att de hjälper mot migränen ett tag men det är så vidriga biverkningar att jag inte kan ta dem utan att behöva lägga mig. Det gör ont i kroppen av dem, huden känns supertunn. Det gör tom ont att tvätta händerna!! Det känns som om jag ska börja blöda näsblod och gör ont när jag sväljer. Pest eller kolera?!

Att ha migrän är inte bara jobbigt för att det gör ont utan även jobbigt bara för att alla inte förstår hur det är. De som inte haft migrän associerar det till vanlig huvudvärk och kan inte förstå att man inte fungerar alls. Att sedan ha det en gång i månaden och känna att vissa tycker man överdriver är jättejobbigt. Många gånger går jag till jobbet och gör "vanliga" saker ändå just för detta. Sen har jag inte heller råd eller arbetsro att vara hemma en gång i månaden. Hua... hoppas att jag slipper detta, att de hittar någon bra lösning!

Morgonen började givetvis med migränen men jag behövde åka till E-tuna och arbeta så det var bara att pallra sig iväg. Tog iaf en halv tablett i bilen. Kanske inte det smartaste men annars skulle jag inte funkat på hela dagen.
Arbetet flöt på väldigt bra ändå! Fick en del gjort. Jag har så bra medarbetare!

Åkte sen till stallet men inte blev det någon ridning inte. Det hade inte jag pallat plus att det inte hade blivit någon bra ridning. Det blev mockning, borstning och lite avspolning samt en del pussar.

På lördag ska jag ut och svira och eftersom jag inte längre har någon "partygarderob" åkte jag till syrran för att snoka efter lite dansanta kläder och vips så har man sitt på det torra. Pjuck måste jag dock försöka hitta några på fredag.
Det blev antingen skor eller dressyrlektion denna vecka och jag valde skor. Jobbigt att man måste hålla på att "välja" vad man vill göra.
Önskar att det fanns någon tränare eller dyligt som kunde ta mig som sitt "ryttarepåhobbynivåutanpengarochtidmenambitionochvilja"projekt, men som min farmor sa:
-Dröm i den ena handen och skit i den andra och se vilken som väger tyngst. (det är så jag kommer ihåg det pappa)

Kan dessa skor vara något?



Middag blev man oxå bjuden på. Jag fick även träffa syrrans nyvunne vän. Mycket trevlig kille. Jag önskar de lycka till.
Inget är så mysigt som en förelskelse!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Usch ja migrän är inge roligt alls =(

Jag ser att du liksom jag har fastnat i gloggträsket...hihihi



Tips på en bra länk om du vill få ut din blogg och få mera läsare är :

http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=frucammen



Det är alltid kul att få lite kommentarer och få igång diskutioner !



Ha de gott och va rädd om knoppen/ Kramar

2010-04-22 @ 00:24:32
URL: http://meandmom.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ta hand om dig



Låter inge bra



Kram kram

2010-04-22 @ 07:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0