Jag må hon leva...

Idag fyller min mamma år så efter dagens utförda arbete och en snabbvisit i stallet åkte hela familjen dit och sjöng.
Mätt det är bara förnamnet! Vi fick goda, hemgjorda hamburgare och självklart tåååårta!!

En liten bild som påminner om en annan årstid men jag tycker den är så söt.

                  


Dagen i sig har flytit på bra. Kände dock redan i morse att jag vaknade stressad. Det är ganska mycket för mig så här i slutet på månaden då vi har bokslut men ganska roligt ändå. Att det händer något liksom.
Men idag fick jag hjälp av min goa medarbetare, annars hade jag inte hunnit med.

Jag blir så irriterad på mig själv ibland.
Jag hade tänkt ut vad jag skulle säga till pappan på dagis vars fru gick bort under förlossningen, eller rättare sagt jag hade tänkt ut vad jag absolut INTE skulle fråga: Hur mår du?
En sån dum fråga när något olyckligt hänt!!
Jo vad händer.... han kommer till dagis, han får först en kram av en annan pappa och en av mig efter och vad frågar jag då????!! HUR MÅR DU!!!
Hur korkad är man inte?!!! Ändrade mig snabbt till: Hur går det för er? Inte bättre den, men men. Jag hade verkligen tänkt på vad jag skulle säga men det kom bara ut grodor ur munnen på mig!! Jag måste be om ursäkt nästa gång och hoppas på att det bara är han och jag då!!

I stallet såg Våfflan ganska frågande ut. In kommer jag med klackskor och "privatklädd". Far runt som en annan sill, och det lät klipp, klopp, klipp, klopp i stallgången. Ut på gödselstacken med dyngan bara. Inte är man rädd att skita ner sig inte, hästtjej som man är.

Jag har sån otrolig tur ibland!! Jag tackar verkligen för det.
Eftersom inte ekonomin är den bästa då man har en hobby som man har, så tar man tacksamt emot vissa gåvor!
Parfym är en sån sak som jag inte prioriterar i inköp men har hitintills ALLTID lyckats få en när den gamla börjar ta slut. Tack syrran för bidraget!!
En annan sak som inte står högt på listan är diverse skönhetsprodukter men nu har jag fått av grejjer av min barndomsväns mamma!!
Tack för det!!
Mina skor jag köpte men som sambon betalade fick jag 150:- billigare. Kassörskan sa visst: Du ska ju inte behöva betala för hela kalaset.
Tack älskling för att du finns!!

Ett hett tips till er tjejjer. Ta med karln vid shopping och låt honom suckandes betala så kanske han mjukar upp kassörskan.....

Imorgon är det dressyrlektion som gäller. Hoppas på att det kasnke kan komma en liten filmsnutt här sedan.

TÄNK NU POSITIVT!!!!!!

                     

Kommentarer
Postat av: Jenny

Så söta ni é!

2010-04-29 @ 11:01:38
URL: http://dorisday.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0