Kvinnogöra

Ja vad "räknas" som kvinnogöra??

Jag är inte en sån "tjejjig" tjej, dam, kvinna, kärring.... kalla det vad du vill. Jag klarar mig själv i många situationer och ser inte att det finns någon anledning att "dela" upp hushållet i manligt och kvinnligt.
Jag kan känna mig ganska hjälplös om jag inte får några utmaningar.

Min sambo säger ibland när jag utfört någon "manlig" syssla:
-Jag svär på att du står och pinkar också....

Jag vet inte om man kan sätta mig i något fack utan jag tycker om att testa på saker och se om jag klarar mig själv. Kanske har det att göra med att jag har varit sonen som pappa aldrig fick. Jag menar absolut inte att han skulle vilja byta bort mig utan jag har alltid varit med honom på diverse "karlgöra". Det tackar jag honom för!
Jag är inte rädd att bli skitig under naglarna!!
Samtidigt som, anser jag själv, kan vara kvinnlig och tjejjig när det passar. Måla naglarna det gör jag emellanåt. Tyvärr har jag inte lika långa och fina naglar som jag hade innan hästen men på semsetern då växer de!!!

Så....
vad har min dag bestått av??
Lämnat på dagis
Jobbat
Hämtat på dagis
Diskat
Lagat mat
Fixat lillfisen för natten
Bytt däck på ena bilen
Städat bilen (ingen dammsugning dock)
Tvättat bilen
och nu sitter jag här med mina funderingar....

Lillfisen har varit lite smågrinig hela dagen. Jag förstår honom, han är jättetrött såhär i slutet av veckan efter en otroligt spännande och givande vecka på dagis. På dagis så säger de att han är så klok och förståndig med god aptit*s*. Han pratar bra för att vara tre år och kan förklara saker och förstå mycket bra.
Det är så kul att höra spontana reaktioner från lärarna. Min gullefis!!!

För att behålla min fokus så tänker jag även på gårdagens ritt och måste försöka ha den i minnet tills på onsdag då jag ska dressyra igen.

Imorgon blir det däckbyte på stora bilen för nu vet jag hur det fungerar i garaget....


Kommentarer
Postat av: Syrran

VA!!!!

Jag som trodde jag var sonen;).

Men håller med om att vi kan tacka pappa för mycket när det gäller tjejigt å killigt. Ingen skillnad har gjorts bara för att vi alla är döttrar. Vi har fiskat, hammrat, slipat båtar och mycket mer.



Hoppas ni får en bra helg. Jag längtar efter att få komma till er igen. Dumma kommande helger som är alldeles för fulla med saker så att jag inte hinner hälsa på:(

2010-04-16 @ 12:17:18
URL: http://vaifs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0