Våren är här!!



Idag kändes det verkligen som vår!! Kossorna råmade, fåglarna sjöng och vi ville bara vara ute.
Det var hemmadag som gällde och vilken underbar dag det varit!!
Min syster och hennes kompis har sovit över. Middagen igår bestod av min "parad"rätt. Lövbiff, pommes bea OCH vitlökssmör. YAMMI!!

Vi tog det lungt på morgonen och väntade in solen. Min sambo har en väderstation som faktiskt stämmer helt, så med dens utsikt samt indormation från tv och tidningar visste vi att solen skulle komma.

Så fort den kom gick vi ut. Hoppade lite studsmatta, gick promenad, fixade iordning altanen, bara varit, ätit lunch och fikat typ hundrafyrtiosjutton gånger.
Jag har diskat TRE gånger idag. Jag bara längtar tills diskmaskinen är inkopplad. Nu står den bara där och ser hånfull ut!!

Jag har två medryttare, en kvinnlig som rider tre gånger i veckan och har hoppning som sitt gebit, och en manslig som rider en gång i veckan och kommer, förhoppningsvis om allt fungerar med tömkörningen, att köra hästen. Man kan säga att det VERKLIGEN är en allroundhäst just nu. På min häst fungerar detta alldeles utmärkt med tre olika dicipliner för han kan lätt bli uttråkad. Han är en häst som måste ha mycket hjärngympa. Han tänker alldeles för mycket ibland tyvärr och man får inte honom helt med sig.

Av tjejjen, som hade idag, fick jag informationen om att de hoppat en 5.50 med väldigt gott resultat. 5.50 är en övning som Våfflan är kalas på! De slutade i alla fall på en meter. Skönt att höra att det går framåt igen i hoppningen då det har varit lite stiltje på den fronten pga vintern. Men nu har vi RIDHUS så nu ska vi alla vara i fas året om!!

Här hemma börjar lungnet hägra. Syrran är kvar tills imorgon och det är SÅ mysigt!! Hon har kört hårt med min sambo idag. Han har bestämt sig för att börja träna pilates eftersom han inte använder sina muskler som han ska och har ont i ryggen. Karln vet inte var hans magmuskler är.
Han har iaf gått två promenader och fått ett coachat träningspass av syrran. Duktig kille!!
Jag tycker det är riktigt kul att se hur engagerad han är. Han har tom fått med sig en grannkarl på promenaderna. Han bangade dock idag men de bestämde om de bangar tre gånger får de som straff att:
springa nakna runt ladan!!!
Det är nästan så att jag vill att någon tar det straffet för vilken syn det kommer att vara!! Tror ni inte att hela gården kommer att stå och heja på!!! Jag ska nog fixa lite blåbärssoppa till löparen denna dag. En liten morkulla också kanske?*s*

Jag har ett par vänner som tyvärr ficklov att ta bort sin häst häromdagen, plus att jag har en vän som kommer att göra det med sin snart. Mina tankar går till dem!! Det är en dag som jag har ångest för. Att stå där och behöva ta ett beslut. Jag vet inte vad jag ska säga till dem utan hoppas att de snart mår bra och hittar annat positivt i livet!!

Jag hoppas pappa kryar på sig snart! Han är förkyld. Hoppas mamma har det underbart på Andrea Bocellis(?) konsert!

Till sist en cool bild på en syrra som man absolut inte behöver ta ner på jorden trots att den säger något annat.


Kommentarer
Postat av: Siri

NU ska jag fixa länken. ;)

2010-04-12 @ 11:15:41
URL: http://siriss.blogg.se/
Postat av: Siri

Jag vet det är svindyr och jag skulle bara köpa den om jag vann på lotto.



Du tycker bara han är snygg i brett för att du är dressyrtant. Breda nosgrimmor = FULA! :D

2010-04-12 @ 13:16:15
URL: http://callestraning.blogg.se/
Postat av: Siri

Jess, svart. Det skulle se lite kul ut om jag hade svart i allt förutom nosgrimman :P

2010-04-12 @ 14:22:50
URL: http://callestraning.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det är vååååren, ja det är vååååren som har kommit igen.......



Konserten var verkligen bra. Underbart att få lite kultur också!!!



Påminn sambon om det, vi kan ju åtminstone gå på något museúm någon gång.Jag vet att han gillar att se något annat än stall och hästa ibland!!

2010-04-12 @ 19:16:08
Postat av: Mamma

Glömde att skriva att inlägget var från mej.

Glömde också att säja att det var underbara foton. Dom måste jag få!

2010-04-12 @ 19:18:57
Postat av: Mamma

Tjatig jag är!!

Önskar även det första på Våfflan o dig

2010-04-12 @ 19:21:36
Postat av: Syrran

Tack så hemskt mycket för i helgen! Jag fick mig ett gott skaratt när jag läste idag! Det roligaste är ju att jag varit med hela helgen.

Fickat ja. typiskt oss, men att karlar aldrig aldrig fattar att en fika är med nåt gott till. Det msåte vi ändra. Rikard kan väl börja baka????

2010-04-12 @ 20:02:38
URL: http://vaifs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0