We are getting there!!!

En sovmorgon fick man idag. Så skönt att få ligga och dra sig en stund. Med sovmorgon menar jag att jag gick upp vid halv nio, nio!!

Kaffe är ett måste på morgonen, givetvis en macka eller tre till! Sen plockade jag lite hemma innan jag åkte till stallet.
Jag hade tänkt rida ut idag men mamma ringde och sa att de tänkte komma och kolla in det nya stallet. Vad glad jag blev!! Jag är nämligen ensam om mitt hästintresse i min familj och har fått kämpa själv för att komma någon vart. Jag menar inte att de inte stöttat mig utan jag har inte haft en sån där "ponnymamma" som hängt med överallt.
Glad blev jag iaf så det blev en liten uppvisning i ridhuset.
Det roliga med det hela var att mamma som är livrädd för hästar sa att jag såg mycket starkare ut i bålen när jag red!! Riktigt kul att hon ser skillnad, hon såg även när jag blev lite trött men då bröstade jag upp mig igen...

I galopparbetet vänster varv frågade pappa varför jag sa "nej" emellanåt. Då försökte jag berätta om att Våfflan vill byta och gå till korsgalopp men att jag känner det innan han byter och då säger jag nej, givetvis som jag samtidigt korrigerar i ridningen. Jag försökte även att förklara hur en galopp ser ut med benen och visade i höger, eftersom det inte är några problem där. Sen tänkte jag visa hur det ser ut när han går över i korsgalopp men inte fick jag till det inte för att jag kommit ner i sadeln ordentligt och kommit åt Våfflan. Skitkul!!

Det blev övning på sitsen, händerna, blicken och inte glömma mage och benen.
Så skönt att vara i ett ridhus, jag kan fokusera mycket bättre på mina problem. Givetvis ska jag klara det ute också men jag börjar här. Jag och Tofflis poppade rejält i ridhuset. Både han och jag tycker om att rida till musik!! Blir mer harmoni!!!
Det blev en suverän ridning idag. Jag kunde höja formen ett tag i både traven och galoppen. Jag satt ordentligt och det var så härligt att emellanåt få den känslan vi haft för några år sen!! Snart kanske vi är ikapp?! Vänster varv var bättre men inte alls helt bra!

Väl hemma var det bara att sätta igång med brödbak och förbereda köttsoppan. Mamma och pappa kom på middag. Lite städning och utelek med lillfisen sen "köttsuppekok".

Nu har vi ätit, tagit en promenad och fikat mammas goda franska äppelpaj.

Härlig lördagskväll!!

Kommentarer
Postat av: Siri

Jaha, gjorde dem? Jag har inte ens hört ljudet för jag har inga högtalare till min dator. Vad säger dem? :D

2010-04-18 @ 10:45:23
URL: http://callestraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0