Uppdatering

Det var ett tag sen jag skrev men helgerna går ju så fort!!
En samanfattning kommer här.

Lördagen började med en brakfrukost och sen givetvis utelek med lillfisen. På eftermiddagen åkte jag till stallet. Dels för att kolla lite på ihopsläppet av en ny kompis till Våfflan och en uteritt med två av tjejjerna i stallet.
Ihopsläppet gick som jag förväntade mig. INGA PROBLEM! som BarenHåkan säger.

            

Det blev en superhärlig ritt på nästan två timmar. Mycket galopp, hopp över dike, tall och en nerfälld gran. Han laddade mot hindrena väldigt bra! Den rundan kommer vi garanterat ta igen!! Han var supernöjd när han kom in till stallet. Fast han tyckte nog att vi kunde vara ute ett tag till. Våfflan fick agera "farbror". Han fick visa att dike inte var farligt. Han hoppade över ett antal gånger och ju fler det blev desto hetare över blev han. Skitkul tyckte han det var! Våfflan är så himla trygg i skogen. Många hästar blir lugna med honom och låter honom ta täten förbi spökena som bor i skogen.

Medryttaren jag har som "sköter" hoppningen har köpt en hoppsadel. Jätteskön att rida i. Det kändes lite konstigt i början att knöla ihop sina långa spiror i ett par kortare läder men efter ett tag fick jag faktiskt tillbaka känslan av att vara på galoppen. Jag har ridit på Täby galopp och det vill jag lova är en ansträgning. Där snackar vi inte hoppläder utan man har knäna i hakan känns det som. Rumpmuskler skapas iaf!!

Det känns så bra att ha engagerade medryttare som kan hjälpa till med vissa saker. Nu menar jag absolut inte att sadeln tillhör hästen utan att hon känner att de gör ett bättre arbete med rätt utrustning. Det känns tryggt, att inte behöva oroa sig över att det kastas på saker som kanske inte skulle vara så bra för hästen. Min sadel som använts i hoppningen är under all kritik men eftersom man har en plånbok i liten storlek har jag inte kunnat skaffa något bättre så denna lösning är jag väldigt glad över!! Tack!!
Visst är den fin?!

                    

På lördagskvällen blev det vår första grillning. Nu är det på G!!
Lohmanders kommer att hälsa på oss heeeela sommaren!!

Söndagen tillbringades ute hela dagen.
Jag och en granne tog med oss barnen till "öarna" på ängarna. Den ena kollade vi om det fanns några troll i och den andra fikade vi på.
Barn är så härliga. Grannens lilla kille ville börja skrika och först var det: Skrik inte, men sen sa jag:
Efter fikat kan vi göra VÅRSKRIKET.
Vad är det?
Jag förklarade och killarna vart heltända!! Ena fikade snabbt upp sitt och gick ner till vagnen för att lämna glaset. Han var så orolig över att vi skulle skrika utan honom och sa:
Vänta på mig, jag ska baja plocka undan. Inte göja våjskjiket utan mig!!
Inte då!!
Efter att vi alla druckit upp saften och ätit bullen ställde vi oss upp på den högsta punkten och på tre skedde det.
VÅÅÅÅRSKRRIIIKKEEEET.
Härligt!! Fast killarna tyckte att vi "tanter" skrek för högt.

Idag har dagen rullat på med förberedelser inför utbildningren jag och två kolleger ska hålla. Lite nervöst måste jag säga, första gången jag gör det hela från början. Det kommer iaf bli korvstoppning för de som kommer.

OCH..... det bästa av allt. Pengarna sitter nu på kontot. Nu ska det bli nya sängar!! Ska bara få tid över att åka och shoppa dem.
Önskar de fanns redan nu för nanna ska jag snart göra...zzzzzzzzzzz.....zzzzzzzzzz

Kommentarer
Postat av: Maria G

Åhh vilken skön uteritt ni verkar haft, vi har så dåliga vägar här och sen ser min dam de där trollen som bor i alla stenar hela tiden, så man kan säga att det inte flyter på så bra i skogen ;-)

Jag har också hoppsadel men den ligger inte 100 så jag letar ny, damen går bäst i luftstoppat så jag har kollat på en vanlig wintec 500 cair, de finns till en billig peng, men har inte bestämt mig än. Er hoppsadel såg skön ut!

Maria

2010-05-05 @ 06:28:58
Postat av: A

god morgon (:

2010-05-05 @ 06:43:19
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Siri

Hej du. Jag har hittat en produkt som kan vore något för dig. Läs här: http://reitsport.blogg.se/2010/may/kliande-pals-och-svans.html



Saknar dig!

2010-05-06 @ 09:58:37
URL: http://callestraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0